26 August 2012

Perbualan antara Suami dgn Isteri


Sekadar renungan :)
Suami : Awak knp muram je dr tadi?
Isteri : awk syg saya ke tak sebenarnya ?
Suami : Ya Allah .. Knp tnye mcm tu.
Isteri : Cintakan saya ke tidak ?
Suami : istighfar sayang ... Saya suami awak , sudah pasti saya cinta dan sayang awak .
Isteri : Awak tipu ! Dari dulu awk ta pernah bg tahu sbb apa awk cinta dan sayangkan saya . Sbb apa awk pilih sy jd isteri awk . Saya tnya awk s...enyum ! Itu je lah jawapan awk ..
Ntah2 awk nikahi saya krn turut ckp mak awk kn..
Suami : Awk knp tggi suara dgn saya ? Berdosa syg .. Tak baik buruk sangka dgn suami kita ..
~ kemungkinan si isteri mengalah dan berdiam diri . Tiba2 1 hari , malang tidak berbau .. Pasangan tersebut KEMALANGAN !
Dgn izin Allah , si suami hnya mengalami cedera ringan .. Tp si isteri . . . . Koma terbaring lesu .
Setiap hari , setiap mlm si suami berdoa utk kesembuhan isterinya . Dgn izin Allah , si isteri mula sedarkan diri dan mendapati ada sepucuk surat dan sejambak bunga di atas meja .
Diambilnya bnga itu dan diciumnya , diambilnya surat itu dan membacanya .

Assalammualaikum sayang abgg ..
Maafkan abg , ari ni abg terpaksa mula kerja . Tp abg jnji akn terus melawat syg ps abes kje .. Sayang abg .. Hari tu syg ada tnya knp abg cinta , sayang dan pilih syg .. Abg takde sbb utk semua tu . Bg abg , kalau abg mencintai syg krn rupa paras , cinta abg akn hilang bila kita tua nnti sbb rupa syg akn kedut bila tua nnti . Law abg cinta syg kerana suara lunak syg , cinta abg akn hilang sepanjang syg koma krn abg ta dpt dgr suara syg ..
Tapi abg cinta syg bkn krn semua tu .. Abg cinta syg kerana syg jodoh abg , krn Allah yang anugerahkan cinta syg utk abg .
Abg cinta syg krn Allah Ta'la .
:)

Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Copyright Tjay's Official Diaries