24 August 2012

Balik Kampung dan Beraya


Hye sume.. Selamat Hari Raya Aidilfitri !!! masih x telambat lagi kan.. huhu.. sorry korg sbb dah x lame x hupdate.. kn dah kate raye x sempat la nk update2 blog nie.. alasan! haha.. k la.. sejak ari khamis sampai la ari nie.. aq blik kg sebelah arwah ayah aku iaitu di Sitiawan, Perak. korg tau x sitiawan tuh kat mane? sapew yg dah tau bagus! sapew yg x tau tuh die dekat ngan jalan nk g ke Lumut.. tau dah nkn? kalo x tau carik la kat pakcik google..
aku blik kampung pon sebab dah lame sangat dah x blik.. rinbdu la nk blik kampung. nk mkn sedap2.. btw kat kampung aku ikan die sangat la fresh.. seefood2 die pon tesangat2 la fresh.. boleh katakan ari2 mkn seefood yg segar.. maklong aq suke buat ikan bakar, ketam bakar n LOKAN!! tue la feveret aku.. haha..
korg tau x LOKAN tuh pe? ha!!!! lokan nie sejenis siput yg boleh dijumpai die kwasan belumpur.. hehe.. kalo korg x kenal lokan meh aq tunjuk gambaryer..




skang dah tau kan.. tue la lokan.. sedap gile wey.. okey cite seterusyer.. pastu aq dah belumur ngan lumpur ari tuh jugak aq g raye umah2 pakcik n sedare2 aku... beraye la umah dorg.. dgn harapan dpt duet raye la kan.. tup2.. ko mak jemah! x dapt.. padan muke ko mak jemah.. haha! tpi x pela.. kan.. org dah bekerje almaklumlah... haha! pastuh aq pon ngan my bro pegi ke lumut.. saje jalan2.. pusing2.. teman abg aku g al-ikhsan beli selipar. pastuh g KFC beli krusher... then bliklah ke rumah mak longku yg tesayang... then ptg tadi begerak la aku blik ke subang.. aku separuh jalan tido.. sebab gantokj yg teramat la sangat.. sampai abg aq brek mengejut then aku tejage.. gile la wey jalan panjang n bnyk kete.. naseb bek x jem terok..
then pastuh aku singgah kat MCD di kuala selangor.. sebab LAPAR!! haha.. aku drive thru jer.. malas nk beratur kat dlm tuh.. then pukol 7.30 tadi smpi dengan selamatyer. alhamdulilah... so tue jela aku nk kongsikan citer blik kampung drpd aku.. hehe.. bye... xoxo


much love from me..
xoxo

psst2... minggu depan ari jadik aku 27.08.2012..
jgn lupe bg hadiah tau.. hehe.. (gurau je kay)



Terima Kasih Kerana Sudi Membaca

No comments:

Copyright Tjay's Official Diaries